Saturday, October 3, 2009

AKU SEDIH DENGAN SIKAPMU...


semoga persahabatan kita semua mewangi seperti ros dan membara semerah warnanya...dan bukan hanya persahabatan di bibir dan kuberharap biarlah persahabatan kita jauh di sudut jiwa kita...
Nielah sahabatku dari aku xkenal dunia...sekarang dan hingga ke akhir hayatku...josh, dayah n syuhada..sahabat yang telah bersama aku dulu, kini dan selamanya...moga persahabatan kita mendapat keberkatanNya...Amin...(^_^)

FRIENDSHIP FOREVER N EVER....kaulah segala2nya bagiku.... mal,zana,jiejah,emi,ecah, siah n sue...sahabat sejati bukan setakat dihati...

i enjoy with u..hope u all can make me proud with u....thanks frenz...i luv u all..

zana,mal,za n sue....suka dukaku bersamamu..mengutuhkan lagi persahabatan kita...

Hari ini sekali lagi aku mengalami kekecewaan dengan orang yang selama ini aku menganggapnya sahabat..sahabat…aku sendiri seakan-akan keliru dengan perkataan “sahabat”.apa yang aku tahu sahabat tue lebih tinggi darjatnya daripada seorang “kawan”. Sahabat adalah teman yang bersama –sama aku ketika aku berduka dan ketika aku bergembira.. dan Bagi aku semua orang adalah kawan aku. Tapi hanya orang2 tertentu jer yang merupakan sahabat aku…sahabat hingga akhir hayatku…kerana sukar untuk aku menganggap seseorang sahabat tetapi apabila aku sudah menganggapnya seorang sahabat, aku akan begitu kecewa dengan tingkah lakunya yang kadang-kadang keliru dengan dirinya sendiri..aku bukan mengongkong, aku bukan busybody tapi apa yang sahabat aku lalui aku turut merasainya…kegembiraan dan kesedihan seorang sahabat akan turut mmpengaruhi aku..dan kerana itulah aku terlalu kecewa apabila seorang sahabat membuatku sebegini rupa…aku bukan tunggul kayu…dan aku bukannya ic (kad pengenalan). Kenapa aku mengatakan ic???hmmm bagi aku ic tue orang akan gna dan bwk bila dia merasakan dia perlukan ic..dan bila rsa xperlu dia ditinggalkan dirumah atau di ceruk mana-mana…padahal kalu kita tahu apa itu kepentingan ic yang sebenar-benarnya kita akan selalu bawak kemana-mana kita pergi..kita akan menganggapnya adalah sebahagian daripada hidup kita..hilang ic maknanya hilang sebahagian daripada pengenalan diri kita….koyaknya ic susahlah hidup kita begitu juga dengan sahabatsahabat adalah segala2nya selepas kedua ibu bapa dan keluarga kita…aku tidak perlukan seorang sahabat yang hanya menggunakan sahabatnya..aku perlukan seorang sahabat yang boleh bersama-sama aku ketika aku susah dan aku senang dan aku bukan boneka yang sama seperti ic diri kita…aku xkan bertopengkan kebodohan aku lagi…aku hanya perlukan seorang sahabat yang betul2 sahabat.dan bukannya sahabat yang tahu menggunakan aku dan mengambil peluang daripada kebodohan aku…

No comments: