Monday, August 10, 2009

Program Rakan Muda BEST tapi last2 MENGECEWAKAN.....

Salam buat semua......
hmmm pagi2 nie rsa mood tuk mengarang tue lbih seronok plak...pada 7 hingga 9 OGOS 2009, aku ngan kawan-kawan tlah menyertai Program Rakan Muda Wawasan Desa Parlimen Daerah Seberang Perai Utara....Program nie sangat2 bagus dan memberi kesan yang mendalam dalam diri aku...Di mana aku telah diletakkan di rumah emak dan ayah angkat bersama seorang student USM...Puan Faridah Ali dan EN.Che Ahmad bin Abu Bakar melayan kami seperti anak sendiri malahan kami dimanja2kan seperti anak sendiri...aku rasa terharu dan aku tidak menyangka sama sekali penyertaan ini sangat berharga...selama 3 hari 2 malam di sana kami semua dilayan dengan baik sekali oleh kedua ibu bapa angkt, adik beradik malahan penduduk kampung yang lain..sangat seronok dan merupakan pengalaman yang sangat berharga yang mungkin sukar untuk aku luperkan....kami dijamu dgn hidangan dan makanan yang woooowwww so delicious....dpt mkn buah..dan yang pling pnting first time aku dpt mkn MEE UDANG!!!!!yummy!yummy!yummmy!!mee udang yang lazat, sate yang enak bangat!!!!dgn yong tow fuu yang pedas..sgt menyelerakan....jasa baik family angkat xdpt aku lupekan...
klu blh nk blik sana lg....3 hari 2 mlm mmg xckp tuk aku lbih rapat dgn dorang....tmbhn dgn xtvt yang banyak...so masa tuk bsama kuarge angkt tue kurang ckit.....so hepilah duk kt sana...time blik lg rs tharu sgt...napelah diaorang tlalu baek...mcm2 dorang bekalkan tuk kami....buah rmbutan,buah cempedak alamak bnyknyer!!!!jgung rebus n then satu set dinner plate kfc....wow byknyer!!!!!xsgka dorang begitu baek.....xtau mcmana nk bls jsa dorang...wpun kami tgal hnya smntra tp lynan dorang bt kami merindui real family...sdhnyer!!!!tp keseronokan dan kebestan tue smntra jer bla kami dilayan seperti org xtau malu jer....sebelum dan semasa program kami dilayan degn baek tp..selepas jer program xsmpai 1 jampun kami dilayan dgn truk sekali...
mmg xptut..kerana nak rush dgn kerja lain kami ditinggalkan ditepi jalan seperti orang jalanan dengan barang yang begitu banyak dan berat....di sini kami amat terkilan dengan sikap seorang sekretariat rakan muda yang x bertimbang rasa langsung...first sekali program dapat berjalan dengan lancar saya sokong sekretariat rakan muda kerana dapat menjalankan kerja dengan baek...tp sblm bt keputusan pk dululah kesan dia...mcmana nk jd pemimpin klu bla ade stu2 mslah kiter x selesaikan tp kiter cri jln mdah dgn mbiarkan mslh tue bgitu saje...di sini saya bkn nk mengata tp andaikata saudari dapat membaca luahan hati nie mga2 dpt jdkan sbg stu cabaran tuk lbih b'ht2 dgn kptsn yg dibuat....bla ade sesuatu mslh, kter kna selesaikan bknnyer biar mslah tue dgn mninggalkan ditepi jln bgitu sajer...dgn begitu bny brg dn berat kami tpksa berjalan kaki...jika brg tidak berat kami tidak kisah jika terpaksa berjalan ke rst sekalipun tp faham2lah dgn buah cempedak dn rmbuta yg bnyk...kerana sedikit kecuaian program nie telah memberi kesan negatif dlm dri kami...jgn pentingkan diri snediri sahaja..kebajikan peserta juga perlu diberi keutamaan...jgn sombong dgn diri kita..akhirnyer kita sndiri yg merana...jdkan kecuaian ini buat pertama kali dan yang terakhir....cuba atasi masalah dan bukannyer membiarkan masalah tue bgitu saje...akhir kata maaf jika ade yang tersinggung...saya hanya hamba Allah S.WT yang hanya iangin meluahkan perasaan dan menyampaikan sedikit pandangan..semoga program2 lain ataupun insan lain tidak mengulangi perkara yang sama...
kita insan kerdil sentiasa melakukan kesalahan tapi biarlah kesalahan itu tidak diulangi oleh generasi akan datang....sekali lagi ampun maaf saya pinta kerana yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T dan yang buruk itu datangnyer drpd diri saya sendri...
sekian wassalam...

No comments: