Monday, August 31, 2009

IZINKAN DIRIKU UNTUK MEMINTA KEMAAFAN....



Salam untuk semua....


22 tahun 5 bulan aku dilahirkan terlalu banyak dosa yang telah aku himpun..terlalu banyak yang telah aku lakukan..kenapa ini yang aku cari??kenapa seumur hidupku ini aku tidak menghimpun pahala???tidak membuat kebaikan??kenapa aku terlalu taksub dengan perjalanan hidup ini sehinggakan aku alpa dengan kehidupan aku sendiri. sehinggakan aku lupa untuk menghimpun sifat-sifat mahmudah berbanding mazmumah..hari demi hari..detik demi detik kadang-kadang aku terfikir kenapa harus aku lalui semua ini.kenapa aku terus melakukan dosa sedangkan aku seorang yang terpelajar.seorang undergraduate student..x boleh lagi ke seorang insan yang berumur 22 tahun berfikir apa itu kebaikan,apa itu dosa dan apa itu pahala??ya semua itu aku selalu terfikirkan tetapi seringkali aku ingin membuat kebaikan seringkali itu jugalah aku didatangi dengan pemikiran atau rasa lain..ya itulah bisikan syaitan... bisikan inilah yang sedang menghancurkan kita semua..jika hati kita tidak kuat nah kita akan terikut-ikut dengan bisikan syaitan tersebut...bisikan inilah yang menyebabkan ramai modal insan kini lemah..hancur dan seringkali terikut dengan hawa nafsu..kejar duniawi semata-mata...Namun,kini aku lebih kuat melawan bisikan syaitan tersebut..mencari sinar dan nur dalam kehidupanku..moga-moga aku diberi hidayah daripada ALLAH S.W.T moga-moga aku akan sentisa berpegang pada tali ALLAH S.W.T.Oleh itu izinkan diriku untuk memohon maaf atas pertuturanku yang tidak terjaga, janji yang terabaikan dan segala kesalahanku..Moga-moga aku akan lebih kuat lebih menjaga diriku daripada terus mendengar alunan bisikan syaitan dan diganti dengan mendengar alunan Dzirkullah...

No comments: