Saturday, August 1, 2009

kritikan vs pembakar semangat....

betul ke????sblum nie aku ade post cter psl aku kna kritik truk2...huhuhu..rs nk ngis ms tue.. cma airmataku jer xnk kuar ms tue..dahlah mka aku nie aku rs mcm dah t'bkar sgt2 dah... gram sgt2 ms tue...ha yg aku nk cter kt cnie bkn psl aku kna kritik hr tue tp apa yg aku dpt drpd kritikan tersebut...nsb baiklah aku ambik kritikan tue sbagai sesuatu yg mbina dan bknnyer tuk mnjthkan aku....sbnrnyer dlm hdup kita nie kritikan mrupakan sesuatu yg mbntu diri kita untuk menjadi insan yang lebih berguna..jgnlah bila kita trima sesuatu kritikan 2 kita mengamuk xtntu psl...mngis smpai bnjir stu malaysia plak...tp kita ambik kritikan tue sbagai apa yang positif. skrg2nye kita dpt memotivatekan diri sendiri untuk lawan balik...tp jgnlah lawan gaduh2 plak.. kita lawan scra positiflah...iaitu kita cuba dptkan sebaik yang mungkin agar kita x kna kritik lagi..macam kes aku psl paper sbw301...aku mmglah tension bla kna hntamkan..tp aku dah nekad aku akan gapai kejayaan dalam exam aku....so ape lg ms smgt sdg mbara aku study...study n study...aku cuba nak capai apa yang aku nak...aku xnk trus org pndg aku yang aku xblh bt dgn baik..so kta kna prove kt dorang yang kta jgk blh bjya klu kter usaha...so brkt dgn usaha aku dn keikhlasan aku dn dgn niat yang btul aku dpt result yg baik...biarlah skdr A- tp aku b'bgga dgn diri aku krn aku xmdh mngaku kalah...wlpun aku tlah jth tp aku blh bgun blik...xsmstinya apabila kta mnerima kritikan kita dah xblh bgun2 lg..yng pntng ht kita..ht kita knalan berada dilndasan yang btul...gagal sekali xbmkna kta akan gagal selama2nya...

No comments: