Sunday, September 27, 2009

AKHIRNYA AKU SAMPAI JUA...19 SEPT 09

Tepat jam 9:45 pagi aku menjejakkan kaki di atas jalan raya di depan The Store Kemaman...Alhamdulillah perjalanan ku selamat..hampir 12 jam aku menidurkan diri aku di atas bas Masa Permata..satu2nyer bas anak negeri Terengganu (PERMATA) USM..yang pergi ke Kemaman.. penantyer hnya Tuhan yang tahu...x sabarnyer nak balik rumah...hari ini ayah datang ambik aku..naik motor ego baru adik aku...hmmm..mak tgu ana..!!!!!tapi sampainye dekat rumah mcm ade sesuatu yang berlaku...rumah xberkemas..macam xraya jer...knape yer..hati aku rasa xsedap jer...aku masuk dalam rumah aku tengok muka mak pucat..mak kenapa nie??mak xckp apa2..mak diam..aku makin tertanya-tanya..kenapa dengan mak..kenapa muka mak pucat??knape mak xceria bila ana balik??mak???ayahpun mcm tau2 jer apa yang terbuku difikiran aku..ayah bgthu yang mak dah dekat sebulan sakit..apa??knapa xde sorangpun yang bgthu dkt aku??mak anakan anak mak...knape mak lgsung xbgthu ana??Ya Allah ujian apakah ini..ayah cakap mak xnk bgthu dkt ana sbab ana ada test..mak knal ana..mak xmau ana risau..mak xmau sdih..mak xmau ana balik rmh sbab mak skt...mak..wlau apapun yang berlaku ana sanggup korbankan segala2nyer demi mak...ptutlah ana tpn sume orang mcm berahsia..pndai mak simpan rahsia nie??mak ana xsgup dgr...hati ana merintih...ana kawal air mata ana..ana xnak mak tgk air mata ana..ana xnk mak mkin sdh..tp mak xkanlah seserius nie mak xbgthu ana...mak ana sanggup tanggng semua kesakitan mak asalkan mak sihat mak blh senyum...mak penyakit tiga serangkai...ana xdapat nak fikir sume tue..ana seakan-akan x bernyawa bila ana fikir sume tue..dalam satu masa mak ade pnykit jantung,kencing mnis darah tinggi dan last skali gaut...Ya ALLAH..aku sanggup jiKa semua kesakitan mak aku yang alami aku yang tanggung tapi sihatkanlah kembali kesihatan mak aku..jika ini semua sudah tersurat dan tersirat untukku aku redha...cuma Kau ringankanlah kesakitan emakku..kuatkanlah semgat kami semua menghadapi dugaanMU YA ALLAH..

No comments: